De verborgen waarheid achter klantgedrag
Blog
Controle is goed, vertrouwen is beter
De meeste mensen hebben behoefte aan controle. Daaronder versta ik de mate waarin je zelf invloed kunt uitoefenen op de hoe zaken in de (nabije) toekomst zullen verlopen. Dat kunnen
De kracht van vertrouwen
In mijn blog Controle is goed, vertrouwen is beter schreef ik dat controle willen hebben doorgaans veel inspanning kost en vaak ook stresserend werkt. En die inspanningen, daar zit de gemiddelde consument
Commercie-aversie: een breinheuristiek in wording?
Je wil een lang weekendje weg met je partner, en dus kijk je even op booking.com naar een hotelkamer voor drie nachten. Beetje mooie kamer, liefst met ligbad, niet te
Pleidooi voor een Customer Journey Model
De term Customer Journey is inmiddels wijdverbreid in het bedrijfsleven. Met name marketeers hebben de ‘klantreis’ omarmd als nieuwe maat der dingen – al moet ik als gedragspsycholoog vaststellen dat
Maak van het inspelen op ‘Breinautomatismen’ geen automatisme
Met zijn boek ‘Influence’ (2007) bracht Robert Cialdini heel wat teweeg in marketingwereld. Hij beschreef daarin voor het eerst zes concrete verleidingsprincipes die marketeers en verkopers handig kunnen inzetten om
De klant en de medewerker samen op reis
Zijn behoefte, beleving en gedrag van de klant en de medewerker te verenigen? Naast de Customer Experience is inmiddels de Employee Experience ook sterk in opkomst. Voor beide is het